Garantie


Produsele cumpărate prin intermediul stop.ro sunt noi, în ambalaje originale si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte. Produsele beneficiază de garantie, conform prevederilor legale în vigoare (OUG 9/2016, republicată, cu modificările și completările ulterioare și Legea 449/2003, cu modificările și completările ulterioare) și politicilor comerciale ale producătorilor.

Produsele comercializate de stop.ro sunt interschimbabile cu piesele originale conform cataloagelor si listelor editate de producatori. Majoritatea produselor comercializate de Vanzator sunt de echipare originala in productia mondiala de autoturisme, neexistand diferente intre acestea si cele destinate pietei pieselor de schimb.

Termenul de garanție decurge din momentul facturării produsului. Pierderea certificatului de garanție sau a facturii duce la pierderea garanției. Nu se pot elibera duplicate pentru certificatul de garanție.

Garanția este valabilă doar pe teritoriul României, cu excepția situațiilor când se precizează altfel în certificatul de garanție comercială.

Lipsa certificatului de garantie al produsului trebuie semnalata in maxim 48 (patruzecisiopt) de ore de la receptia marfii pe adresa contact@stop.ro. Orice sesizare ulterioara nu va fi luata in considerare.

Pentru produsele care au garantie acordata de producator, aceasta se va aplica conform cu documentatia producatorului.

Pentru curele si alte componente ale sistemului de distributie se acorda garantie in conditiile specificate in documentatia producatorului, respectiv in limita numarului de kilometri sau a perioadei de timp la care producatorul autoturismului in cauza recomanda schimbarea componentelor sistemului.

Pentru autovehiculele exploatate in regim de taxi sau scoala de soferi termenul de garantie este de 6 luni, cu exceptia produselor care au o durata medie de folosinta mai mica conform specificatiilor tehnice ale producatorului.

Termenul de garantie acordat de catre S.C. EDYMAX S.R.L. se acorda pentru durata medie de utilizare a pieselor de folosinta îndelungata, conform specificatiilor tehnice ale producatorului :

  • 24 luni piesele auto de origine (OE)
  • 24 luni piesele auto aftermarket (AM)
  • Pentru produsele a caror durata medie de utilizare este mai mica de 24 luni, termenul de garantie se reduce la aceasta durata: accesorii auto, elemente de aprindere, filtre (aer, ulei, combustibil, polen), becuri, stergatoare, solutii spalat parbriz, uleiuri, aditivi, antigel, lichid de frana, care sunt consumabile.

​In cazul acumulatorilor, garantia este de 24 luni pentru autoturisme, 12 luni pentru autocamioane si de 6 luni in cazul folosirii in regim "taxi", scoala de soferi; de la data punerii in functiune (data cumpararii, in cazul bateriilor gata de folosire) cu conditia respectarii instrutiunilor de montare, intretinere, exploatare, depozitare si conservare.

Termenul de valabilitate pentru lubrifianti este de 36 luni de la data ambalarii, asa cum este mentionata pe ambalaj.

Produsele care prezinta în perioada de garantie defecte de material sau de fabricatie, vor fi inlocuite cu altele noi, conform legii.

1. Drepturile cumparatorului conform Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora​

  • Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existente la momentul cand au fost livrate produsele;
  • In caz de lipsa de conformitate cumparatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate fara plata;
  • In cazul lipsei conformitatii cumparatorul are dreptul de a solicita vanzatorului inlocuirea sau repararea gratuita produsului in functie de optiunea sa, exceptie fiind situatia in care solicitarea cumparatorului este imposibila sau disproportionata;
  • In cazul lipsei conformitatii orice reparare sau inlocuire va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilit de comun acord conform celor prevazute prin prezenta;
  • In cazul lipsei conformitatii cumparatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului daca nu beneficiaza nici de reparare, nici de inlocuire, daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
  • Daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie conform prevederilor legii;
  • Cumparatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului daca lipsa conformitatii este minora;
  • Cumparatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data care a constatat-o;
  • Lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrare se prezuma ca a existat la momentul livrarii, cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

2. Rezolvarea reclamatiilor, termene

Produsele defecte in perioada de garantie vor fi returnate, insotite de urmatoarele documente:

  • Copie dupa factura de achizitie de la S.C. EDYMAX S.R.L. sau bonul fiscal cu care a fost cumparata piesa;
  • Dovada montarii într-un service autorizat R.A.R (deviz de montaj) si documentele fiscal aferente;
  • Nota de constatare emisa de catre un service autorizat R.A.R. prin care se constata si se descrie detaliat defectiunea;
  • Copia dupa certificatul de inmatriculare al autovehiculului;
  • Copie autorizatie R.A.R. a service-ului unde s-a facut montajul.
  • Raportul generat de tester/diagnoza acolo unde este cazul (debitmetre, senzori, supape EGR, sonde lambda, componente electrice)
  • Raportul testului de amortizoare
  • Masuratori pentru discurile de frana ovalizate
  • In cazul compresoarelor de aer conditionat obligatoriu, copie factura achizitie filtru uscator si supapa expansiune. Din devizul de montaj trebuie sa reiasa ca s-au schimbat compresorul, filtrul uscator, supapa de expansiune iar instalatia de aer conditionat a fost curatata.

Reclamatia depusa de cumparator va fi analizata si va primi un raspuns în termen de 15 zile calendaristice de la data receptiei produselor reclamate la sediul vanzatorului, însotite de toate documentele enumerate mai sus.

In cazul in care reclamatia a fost justificata, vanzatorul se obliga la inlocuirea produselor in termen de 10 zile calculate de la data trimiterii raspunsului de furnizor.

In cazul in care reclamatia a fost nejustificata, cheltuielile vor fi suportate de cumparator.

In cazuri speciale, cand partile nu ajung la un consens cu privire la reclamatia de garantie, partile vor trimite piesele pentru analiza la un specialist in domeniu.

Rezultatele analizelor vor fi considerate obligatorii atat pentru vanzator cat si pentru cumparator. Cheltuielile ocazionate cu efectuarea analizei vor fi suportate de partea in culpa.

3. Situatii in care se exclud sau se pierd garantiile

  • Orice produse care nu au fost comercializate de vanzator;
  • In cazul in care produsele au fost deteriorate ca rezultat al utilizarii intr-un alt scop decat cel pentru care a fost destinat;
  • Piesa nu a fost montata intr-un atelier de specialitate autorizat de R.A.R. sau de producatorul autovehiculului;
  • Depozitarea incorecta : deformare prin incidente de indoire, presare sau lovire, apropiere de surse de caldura; contact cu produse chimice agresive; expunere indelungata la actiunea factorilor atmosferici;
  • Alegerea si montarea incorecta a pieselor: neconformizarea cu caracteristicile prevazute in cartea de identitate a autovehiculului; nerespectarea pozitiei de montaj; piesa a fost gresit aleasa sau a fost utilizata pentru alt scop decat cel indicat de producator; piesa s-a defectat datorita unui montaj incorect sau datorita montarii impreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate;
  • Piesa s-a uzat sau deteriorat datorita suprasolicitarii, intretinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului; neefectuarea reviziilor periodice conform recomandarilor producatorilor autoturismului, atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj impuse de producatori;
  • Situatii provocate de hazard, starea drumurilor si conducerea autovehiculului: impact cu corpuri dure si taieturi accidentale, frecari laterale sau centrale cu efecte de uzura si dezvoltare de caldura, continuarea rulajului cu diferite corpuri taioase;
  • Defectiuni in functionarea autovehiculului: abateri ale unghiurilor ansamblului de directie; functionarea defectuoasa a sistemului de franare (incalzire exagerata a jantei), functionarea unor amortizoare defecte; indoirea axelor si functionarea defectuoasa a diferentialului, improvizatii ce nu respecta regulile de siguranta a circulatiei si de intretinere a autovehiculului;
  • Autovehiculul a fost folosit in alte scopuri decat cel prevazut de constructor sau a fost exploatat in conditii necorespunzatoare (comptetitii sportive, raliuri, taximetrie etc.);
  • Autovehiculul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factorii externi, atmosferici sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice);
  • Piesele prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri, rupturi, deformari;
  • Defectiuni in functionarea autovehiculului; contact cu substante chimice si petroliere;
  • Piesa prezinta o uzura normala.
  • Reparatii sau marcari neautorizate: reparatii ce afecteaza caracteristicile structural-constructive, marcari neconventionale efectuate de catre consumatori; stantari, imprimari sau vopsiri pentru identificare si scopuri diverse.

GARANTIA acopera cel mult valoarea integrala a produsului reclamat.

Plata transportului pentru produsele trimise în vederea solutionarii garantiei va fi impartita astfel:

  • de la client catre S.C. EDYMAX S.R.L. – plata va fi efectuata de catre client;
  • de la S.C. EDYMAX S.R.L. catre client – plata va fi suportata de catre vânzător.